Mistrzowie Kodowania

W roku szkolnym 2015/2016 Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Jana Twardowskiego w Przemyślu przystąpiła po raz drugi do udziału w programie Mistrzowie Kodowania. Uczniowie klas V - VI biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, na których poznają podstawy programowania. Pomaga im w tym korzystanie z aplikacji Scratch. Samodzielne układanie prostych gier sprawia dużą przyjemności i daje ogromną satysfakcję. W tym roku chcemy również wziąć udział w krótkich kursach programowania zamieszczonych na stronie Godzina Kodowania.

Zapraszamy zainteresowanych na zajęcia, które odbywają się w każdy czwartek od 14:15 do 15:00 w sali informatycznej.

Dzień Otwarty z Mistrzami Kodowania

W roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Jana Twardowskiego w Przemyślu przystąpiła do udziału w programie Mistrzowie Kodowania. Organizatorem tego programu jest firma Samsung Electronics Polska. W II edycji partnerami są: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja CoderDojo Polska, Stowarzyszenie "Rodzice w edukacji", Stowarzyszenie Dobra Edukacja, Superbelfrzy RP. Patronat nad II edycją programu objęły: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju oraz Ministerstwo Gospodarki. Mistrzowie Kodowania są wpierani również przez Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych.

Celem programu jest nauka programowania „tak, by każdy – niezależnie od stopnia zaawansowania informatycznego – mógł stać się Mistrzem Kodowania”. Uczniowie klas IV –V biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, na których poznają zasady programowania wykorzystując w tym celu aplikację Scratch. Trudne tajniki programowania stają się bardzo łatwe, ponieważ polecenia zapisane są w postaci kolorowych bloczków. Wystarczy połączyć odpowiednie klocki, aby powstał działający program. Dzieci chętnie pracują, poznają tajniki logicznego myślenia. Samodzielnie wykonują proste programy. Do tej pory brały udział w akcji pisania kartek świątecznych, które zostały zamieszczone w specjalnym studio oraz można zobaczyć na stronie: http://sp4.przemysl.pl/pages/mk/akcje.html. W czasie dnia otwartego szkoły uczniowie pokazali swoje nowe gry oraz zachęcali przyszłych kolegów do spróbowania swoich sił w programowaniu. Dzieciom bardzo podobały się proste gry, które mogły stworzyć przy pomocy starszych kolegów.

Kartki świąteczne w Scratchu

W roku szkolnym 2014/2015 nasza szkoła wzięła udział w tworzeniu kartek bożonarodzeniowych w Scratchu. Uczniowie klas IV i V stworzyli samodzielnie kilkanaście kartek świątecznych według własnych projektów. Nasze kartki zamieściliśmy w specjalnym studio stworzonym specjalnie na ten cel.

Poniżej prezentujemy nasze prace.

Oliwia Szwed, kl. V a Kacper Mosur, klasa V d
Piotr Wróbel, klasa V d; uruchom - spacja i strzałka w górę Martyna Ścigaj, klasa V d; uruchom - spacja i strzałka w dół
Wiktoria Gaworecka, klasa V d; uruchom - spacja Karolina Harasimowicz, klasa V b; uruchom - spacja
Robert Ochenduszko, klasa V d Laura Komorowska, klasa V b
Weronika Skowronek, klasa V d; uruchom - spacja Marek Wawrzynów, klasa IV a; uruchom - spacja
Patryk Bajorek, klasa V d; uruchom - spacja Patryk Bajorek, klasa V d; uruchom - spacja
Katarzyna Pawłucka, klasa V a; uruchom - spacja Kacper Bal, klasa V d; uruchom - spacja